Hoe werkt retourneren?

Ben je toch niet tevreden over je bestelling? Dat kan gebeuren. De bestelling kan geretourneerd worden. Hiervoor gelden wel een aantal retourvoorwaarden.

Retourvoorwaarden

  • Het artikel mag binnen 14 dagen zonder opgave van redenen geretourneerd worden. Deze termijn gaat in op de dag van levering.
  • Het artikel is in nieuwstaat. Dit houdt in dat het artikel niet gebalanceerd en/of gemonteerd met band of velg is geweest. Als dit wel gedaan is kan het artikel in overleg met onze medewerkers geretourneerd worden. Echter is er dan wel sprake van waardevermindering wat tussen de 40% en 60% zal liggen. Onze medewerkers zullen dit beoordelen en van te voren bespreken.
  • Het artikel moet in de originele verpakking retour gestuurd worden, voor zo ver dat mogelijk is. Als je banden besteld hebt en deze al hebt uitgepakt is het vaak niet mogelijk om deze in de originele verpakking retour te sturen. Deze worden meestal ingepakt met folie. Je kunt de banden dan zelf inpakken in bijvoorbeeld huishoudfolie. Zorg er dan wel voor dat de banden goed aan elkaar zijn vastgebonden. Anders kan het voorkomen dat één van de banden vermist raakt bij de pakketdienst.

Retourkosten

De transportkosten voor het terugsturen van de bestelling zijn voor jouw eigen rekening. Deze kosten variëren per vervoerder en hangen af van de bestemming, de grootte en het gewicht van de goederen.

Wij werken samen met verschillende leveranciers. Het is daarom mogelijk dat jouw bestelling bijvoorbeeld retour gestuurd dient te worden naar Duitsland of België. Het is dus erg belangrijk dat je de retour eerst meld bij onze medewerkers, zodat zij jou kunnen informeren over de retour procedure.

Er zijn verschillende pakketdiensten waarmee je de bestelling retour kunt sturen. Wij maken o.a. veel gebruik van GLS, DPD, DHL en PostNL. Daarnaast biedt Winterbanden ook de mogelijkheid aan om een koerier in te plannen die de bestelling bij het gewenste adres komt afhalen. Laat het onze medewerkers weten als je hier interesse in hebt. Dan kunnen zij je informeren over de prijs, dit verschilt per plaats. Let wel op, dat dit vaak prijziger is dan dat je de bestelling zelf retour stuurt.

Als je de bestelling geweigerd hebt aan de deur zullen er ook weigeringskosten van € 8,50 per pakket in rekening gebracht worden. Dit bedrag zullen wij inhouden op het totale creditbedrag.

Beschadigde bestelling

Wordt de bestelling beschadigd geleverd? Meldt dit dan direct bij de pakketbezorger die je bestelling afgeleverd heeft. Alleen op die manier kan de claim procedure gestart worden. Nadat de melding gemaakt is, kunnen de goederen wel aangenomen worden.

In het artikel 'Verkeerd of beschadigd artikel ontvangen?' wordt deze procedure uitgelegd.