Indien je het antwoord niet terug kunt vinden op onze website, dan kun je contact opnemen. Wij staan je graag te woord om je verder te helpen met jouw vraag of probleem stelling. Bekijk ook eens onze klantenservice-pagina of onze gids. Op de klantenservice-pagina kun je allerlei informatie terug vinden betreffende het bestellen tot aan het afleveren en alles wat er tussen valt. In de gids kun je allemaal informatieve stukken terug vinden over bijvoorbeeld, banden, velgen e.d..
Kom je er toch niet helemaal uit, of heb je liever contact met een van de medewerkers van Winterbanden.nl, stuur dan een e-mail of bel naar 0900 - 222 1 222 (€ 0.80 pm). Indien je al een bestelling hebt geplaatst, vind je het gratis doorkiesnummer in de bevestigingsmail.
Klik hier om de gewijzigde openingstijden te bekijken.
F.A.Q. - Voorkom lange wachttijden, kijk eerst of uw vraag in onze F.A.Q. staat.
Wij krijgen honderden telefoons en ticket berichten binnen. Er is een grote kans dat uw vraag al een keer eerder is gesteld door een andere klant. Wij doen ons best om de meest voorkomende vragen in onze F.A.Q. te zetten.
1. Past deze velg onder mijn auto?
Onze auto database is een van de grootste ter wereld. Wij weten van 99% van alle auto's welke velgen eronder passen. Dit resulteert erin dat wanneer u uw auto heeft gekozen wij alleen de velgen laten zien die zowel op voorraad zijn, als wel onder uw auto passen.
Wanneer u uw auto heeft gekozen middels uw kenteken of via de selectie bozen, garanderen wij u dat de velgen die u daar ziet passen.
2. Wat is de levertijd van mijn bestelling?
U kunt zelf de status van uw bestelling opvragen zodra u inlogt op uw klantaccount.
U krijgt standaard bij elke status wisseling een e-mail. Zodra uw bestelling is verzonden krijgt u ook via e-mail een Track&Trace link van ons.
Wilt u via een van onze medewerkers de levertijd opvragen? Stuur ons dan direct een ticket en wij zullen uw levertijd zo snel mogelijk kenbaar maken.
3. Ik zag gisteren een velg of band op de webshop staan, vandaag zie ik deze niet meer?
Onze webshop werkt met een 'live' voorraad. Dat betekend dat wij op elk moment van de dag precies weten welke producten op voorraad liggen.
Wij tonen alleen de velgen en banden waarvan wij minimaal 1 setje (4 stuks) op voorraad hebben. Het kan dus voorkomen dat u gisteren een velg of band heeft gezien, en dat deze in de tussentijd is verkocht. Zodra er geen voorraad meer is wordt het product gelijk van de webshop gehaald en ziet u deze dus niet meer.
4. Ik heb geen bouten of moeren ontvangen bij mijn bestelling?
Heeft u bij de levering van uw banden en velgen geen bouten of moeren ontvangen? Dan kan dat meerdere oorzaken hebben.
- Bij de meeste velgen kunt u uw oude / huidige bouten of moeren hergebruiken bij het plaatsen van de nieuwe velgen.
- Het kan zijn dat u schuifbouten nodig heeft omdat de steek van de velg max 2mm afwijkt van uw huidige bout. Dit is geen probleem en kunt u gewoon bij een lokale garage of via ons opvragen.
- Het is mogelijk dat bij de levering vanuit een van onze magazijnen, de bouten of moeren zijn vergeten. In dit geval kunt u direct een ticket naar ons sturen die wij ook direct zullen oppakken. Wij zullen u dan zo snel mogelijk de bouten of moeren na sturen.
5. Waar vind ik de laadvermogen code of snelheidscode van een band?
Op elke autoband staat de bandenmaat gedrukt. Als u de zijkant van uw band bekijkt ziet u daar een vergelijkbare notitie staan: 205 / 55 R16 91H. Deze laatste "91H" is een combinatie van de laadvermogen code en de snelheidscode. Op de afbeelding hieronder zijn dat cijfer 5 en 6.
Het cijfer (91) geeft het draagvermogen aan. In dit geval is code 91 gelijk aan 615 kilo draagvermogen per band. Bekijk hier het gehele draagvermogen code overzicht.
De letter (H) geeft de snelheidscode aan. In dit geval is code H gelijk aan een maximum van 210 km per uur. Bekijk hier het gehele snelheidsindex code overzicht.
Op onze eigen bandenpagina's ziet u bij elke band de volledige bandenmaat. Zo weet u altijd wat het draagvermogen en snelheidscode is van onze banden.
6. Er zijn geen stalen velgen leverbaar voor mijn auto?
Indien u gezocht heeft op kenteken en/of via de selectie-boxen kan het altijd voorkomen dat wij tijdelijk geen velgen laten zien op de website. in 90% van de gevallen kunnen wij via ons netwerk alsnog velgen leveren voor uw auto tegen de scherpste prijzen.
Stuur ons een ticket met daarin uw kenteken en wij gaan direct voor u aan de slag om de juiste velgen te vinden.
Bellen naar Winterbanden.nl
Onze klantenservice is te bereiken via 0900 - 222 1 222 (€ 0.80 pm). Wij zijn te bereiken: maandag - vrijdag 08:00 - 17:00 . Zaterdag & zondag is onze klantenservice telefonisch niet bereikbaar. Via andere kanalen kunt u ons nog steeds vragen stellen.
Indien je al een bestelling hebt geplaatst, vind je het gratis doorkiesnummer in de bevestigingsmail.
Over Winterbanden.nl B.V.
Winterbanden.nl is een online webwinkel voor winterbanden, stalen velgen en lichtmetalen velgen. Winterbanden.nl beschikt over een eigen magazijn voor de distributie van bestelde producten. Winterbanden.nl B.V. is al vanaf de opkomst van winterbanden in Nederland één van de belangrijkste partners voor grote bandenfabrikanten. Het hoofdkantoor van WInterbanden.nl zit in Strijen (Zuid-Holland). De Winterbanden.nl locaties, de magazijnen worden vanuit het hoofdkantoor aangestuurd. Verder zitten op het hoofdkantoor van Winterbanden.nl de klantenservice, de marketingafdeling, de administratie, de ICT-afdeling en het algemene operationele afhandelingsteam. Met het grootste bereik naar consumenten in Nederland en België is het productaanbod van Winterbanden.nl het uitgebreidste van Nederland. Heb je nog vragen? Bekijk dan onze klantenservice webpagina, stuur ons een e-mail, stuur ons een tweet via Twitter of bel 0900 - 222 1 222 (€ 0.80 pm).
Winterbanden.nl B.V.
Simon Stevinstraat 1
3291 CA Strijen
[email protected]
(Vragen over producten/bestellingen kunt u stellen via ons ticketsysteem)
KvK-nummer: 54352959
BTW-nummer: NL851271157B01