Spoorverbreders

Net een nieuwe set velgen gekocht? Maar mag het allemaal nog een tandje breder? Dan kunnen spoorverbreders de oplossing zijn. Spoorverbreders zijn metalen platen die op de as van de auto worden geplaatst, waardoor het wiel verder naar buiten komt te staan. De spoorverbreders kunnen worden gebruikt zonder enige andere aanpassingen te doen aan de auto. De spoorverbreders hebben een ET waarde verlagend effect op het wiel.

Toch worden de spoorverbreders niet tot nauwelijks gebruikt. Doordat de spoorverbreder gemonteerd zit op het wiel kunnen de huidige wielbouten niet worden gebruikt, dit komt vaak doordat deze te kort zijn, het is daarom ook niet aan te raden om gebruik te maken van de huidige wielbouten maar wel van de meegeleverde wielbouten. Zijn de spoorverbreders niet goed geplaatst dan kan dit gevaarlijke situaties opleveren. Het is dus verstandig om de spoorverbreders te laten monteren door een specialist.

Wilt u toch de spoorverbreders zelf monteren maak dan gebruik van de kruislingse manier van monteren, dit zorgt ervoor dat alle bouten gelijk worden aangedraaid zodat de spoorverbreder recht op zijn plek komt te zitten.

spoorverbreders.jpg

Soorten spoorverbreders:

Systeem 2 - spoorverbreders

Dit zijn spoorverbreders met een dubbele centrering. Deze spoorverbreders worden met extra lange wielbouten vastgezet.

spoorverbreder_systeem_2.jpg

Systeem 2d - spoorverbreders

Systeem 2D spoorverbreders zijn hoofdzakelijk bedoeld voor Daimler en Chrysler auto modellen. Als deze worden gemonteerd moeten de originele vetkappen bij montage worden verwijderd. De functie van de vetkappen wordt dan overgenomen door de gemonteerde spoorverbreders. Deze spoorverbreders worden met extra lange wielbouten vastgezet op het wiel, en hebben een dubbele centrering.

spoorverbreder_systeem_2D.jpg

Systeem 3 - spoorverbreders

De Systeem 3 spoorverbreders worden uit hoogwaardig aluminium geproduceerd. De systeem 3 spoorverbreders worden op de naaf gemonteerd met de moeten die erbij zitten. Met uitzondering van sommige offroad modellen hebben deze spoorverbreders ook een dubbele centrering.

spoorverbreder_systeem_3.jpg

Systeem 4 - spoorverbreders

Technisch identiek aan de systeem 3 spoorverbreders. De systeem 3 spoorverbreders zijn voorzien van een inwendige draad. Door de inwendige draad kan deze spoorverbreder gemonteerd worden met de originele wielbouten. Doordat deze spoorverbreders uit hoogwaardig aluminium worden gemaakt is het niet nodig om extra draadbussen te gebruiken.

spoorverbreder_systeem_4.jpg

Systeem 4D - spoorverbreders

Net zoals de systeem 2D spoorverbreders, zijn de systeem 4D spoorverbreders hoofdzakelijk bedoeld voor Daimlet en Chrysler auto modellen. Ook hier moeten de vetkappen bij montage van de spoorverbreders worden verwijderd. Echter zijn de Systeem 4D spoorverbreders qua techniek gelijk aan de systeem 3 spoorverbreders. In plaats van de tapeinden zijn deze spoorverbreders voorzien van een inwendige draad, waarmee deze kan worden gemonteerd met de originele wielbouten van de auto.

spoorverbreder_systeem_4d.jpg

System 5 - spoorverbreders

De systeem 5 spoorverbreders zijn enkel gecentreerd en worden op dezelfde manier gemonteerd als de systeem 2 spoorverbreders. Deze spoorverbreders worden vastgezet met extra lange wielbouten.

spoorverbreder_systeem_5.jpg