Vredestein

Vredestein kent zoals veel bandenmerken een rijke geschiedenis is de rubber industrie. Vredestein vindt zijn oorsprong in Nederland. De destijds eigenaar heeft het bedrijf overgenomen en een jaar daarna vernoemd tot N.V. Rubberfabriek Vredestein. Op dat moment is het bedrijf erg bekend als fabrikant van rubberproducten als schoenhakken, tennisballen en binnenballen voor voetballen. In 1934 treft het bedrijf een grote tegenslag. De fabriek gaat in vlammen op, maar wordt snel daarna herbouwd. In 1946 valt 20% van de aandelen bij BF Goodrich in handen en begin jaren 70 zelf volledig. Later neemt de Nederlandse staat een deel weer over van BF Goodrich en uiteindelijk valt Vredestein geheel in handen van de staat, tot eind jaren negentig. Een drietal investeerders zien hun kans en beginnen een revolutie op het gebied van bandenproductie.

Eind jaren 90 weet Vredestein een samenwerking aan te gaan met Giorgetto Giugiaro, een bekende ontwerper van onder andere de Golf 1, BMW M1 en de Alfa Romeo Brera. Dit zorgt ervoor dat de banden een geheel nieuwe merkbeleving krijgen.

De groei van winterbanden is de laatste jaren flink gestegen, net als de vraag ernaar. Vredestein heeft hun ervaring en expertise weten te combineren met de nieuwste innovaties op het gebied van winterbanden. De Vredestein Snowtrac modellen zijn dan ook van zeer goede kwaliteit en bieden een uitzonderlijk goede grip op besneeuwde of natte wegen. Ook de Vredestein Wintrac xtreme modellen bieden een uitzonderlijk goede grip, zelfs bij hoge snelheden en gladde ondergronden.